Zbraslav 2016

07.09.2016 16:15

Zbraslav 2016

Vážení a milí věrní návštěvníci mých stránek,
jsem ráda, že jste tu. Jak mi přibývají léta, ubývají mi síly tělesné i duševní.  Takovou událost, jako  jízdu Zbraslav – Jíloviště, jsem nemohla vynechat, zvlášť když jsem se mohla zúčastnit na horkém sedadle spolujezdce jako podporovaná, vážená a opečovávaná dekorace. Když jsem odložila brýle a koukala hodně z dálky, tak červený americký roadster na loukoťových kolech trochu připomínal aerovku. Čtyřtaktní čtyřválcový motor při startu necinkal, ale do vozidla se nastupovalo  stejně těžko, jako do aerovky (Jirko, promiň,  Whippet obdivuju a tobě děkuju, pro mě to byl zážitek).

Zajímají vás moje postřehy a fotografie ? Tak vydržte.

Omezení roku výroby zúčastněných vozidel  v roce 2015 přineslo zvýšení jejich počtu, program byl připravený pro 2 dny. Nějakou bezdrátovou poštou se rozšířilo, že se to všem líbilo, v sobotu celé dopoledne náměstí ve Zbraslavi praskalo ve švech.  Na startovní listině bylo  36 motocyklů a 120 automobilů. Dík Markétě Profeldové a několika pořadetelům  všechno probíhalo rychle a bez problémů. Na přejímce zkušený Jarda Šebek senior, startoval na BMW 326 cabrio, neúnavný Jirka Patočka jun. jel s Fordem A, Nora Profeldová si také neodpustila účast na jízdě s Buggati 44. Dávné zkušenosti má Míla Rus, který se  staral o pořádek na parkovišti, velké znalosti uplatnil zkušený moderátor Jarda Klimša, kromě popisů vozidel zval i kategorie na start, napomínal diváky.
Ve zvláštní kategorii FORMULOVÉ VOZY starovalo 11 vozů, vyrobených v roce 1964 – 1980, zvukový efekt i výsledky napovídaly, že jejich řidiči si jízdu užívali.
V další zvláštní kategorii byly zařazené  ZÁVODNÍ VOZY,  těch bylo 16. Nejstarší FORD  Rajo Special, r. v. 1920, řidič Ludvík Otto, k častým účastníkům patřili ing. Milan Vaníček na Salmsonu, který také zvítězil v kategorii,  Vašek Kafka s Wikovem, Petr Sazima s Praga Alfa, Miroslav Krejsa s MG PA, Honza Šoral s Ford V8, Honza Egidy s Aero Minor r.v. 1948, Jiří Růžička  s Aero Minor Sport r. v. 1949, Jirka Černý s Austin Seven Special r. v. 1935/50, pozoruhodný byl Bentley Blower 41/2, řízený Renatou Kalkusovou.
Motocyklů bylo 36, a všechny byly opravdu  zajímavé. Nejstarší v kategorii MOTO I bylo Torpedo, r. v. 1907, zvítězil zkušený František Kroupa na BSA. Jan Forst tentokrát představil málo známé MOTOBECANE. V kategorii MOTO II zvítězil Veselák senior na ČZ 175, na druhém místě Dalibor Opava na prvním typu Sachs, Veselák junior na ČZ  98 získal pěkné páté místo. Častý účastník profesor  Pavel Pafko  tentokrát startoval na ČZ 125 B.
Následovalo  77 automobilů zařazenýc do tří kategotií, nejstarší Renault VI-a, rok výroby 1905 Michala Pomahače, druhý přepečlivě renovovaný Ford T, r. v. 1911, majitel je členem německého Skodaoldtimerclubu.  Pavel Národa junior předvedl Z 18 z rodinné stáje. Tatru 30 v nálezovém stavu Jiří Veleba.  V kategorii AUTO I zvítězil Petr Kohoutek na  Praga Piccolo Faeton. Promiňte, nejraději bych opsala celou startovní listinu, ale tolik místa nemám ani by to nebylo zajímavé. V kategorii AUTO  II i celkově zvítězil zkušený Václav Osvald senior na  Dodgebrothes Six, r. v. 1931, druhý byl Bohuslav Švarc na Oplu, třetí Jiří Dědič na Praga Superpiccolo, na čtvrtém místě skončil Václav Osvald jun. na  Tatra 57 r.v. 1931.
V kategorii AUTO III zvítězil František Znamenáček na Aero 30 roadster,  na druhém místě skončil rakouský fanda českých dvoutaktů Viktor Vadura na Jawa Minor 1, třetí byl Tomáš Rokos na Tatra 57 B, čtvrtá Šárka Žejdlíková na DKW F-5. Jitka Jelínková (rozená Forejtová) zachovala rodinnou tradici a startovala na Citroen 11 AL, další žena Veronika Krejsová startovala na Škoda Popular roadster ze sbírky svého otce, zkušenosti získávala i Kateřina Rokosová na Tatra 57 A,
Nakonec to nejlepší, kategorie BUGATTI. Nejstarší, a také nejmenší, byla Bugatti 19 Peugeot Baby rok výroby 1916 profesora Pirka. Vítězem kategorie byl Miroslav Kotlařík, Bugatti 1928-16, na druhém místě končil Standa Profeld  na Bugatti 37, třetí  Jakub Stauch na Bugatti 13, čtvrtá Nora Profeldová.  Majitelé bugatek jeli, aby si to užili, všichni byli zatíženi nejméně 10 000 trestnými body za překročení nejvyšší dovolené rychlosti, nejkratší čas měl ve druhé jízdě Standa Profeld.
Jízda skončila bez problémů ve čtyři hodiny odpoledne, část účastníků nečekala na vyhlášení výsledků a rozdání krásných pohárů. Nepočkali ani na bohatý raut, jejich škoda...

V neděli byla na programu společná vyjíždka s návštěvou pozoruhodných míst v okolí. Jak jinak, začínala v Jílovišti, kde býval cíl původního závodu. Vozidla zaparkovaná na louce si přicházeli prohlédnout místní, posádky odešli po svých na občerstvení v cukrárně Stáňa. Majitelka, paní Stáňa Kortánová, získávala zkušenosti ve věhlasné kavárně U Myšáka ve Vodičkově ulici v Praze. Cukrárna, zařízená v retrostylu, vyzdobená drobnostmi ve vitrinách a starými fotografiemi v rámečkách, má svojí zvláštní atmosféru, občerstvení překvapovalo rozmanitost i výbornou chutí.

Nedaleko, v malém domečku s bohatou historí, kde bývala hasičská zbrojnice, i kaplička – byly vystavené památky na závod.

Ráda jsem nastoupila do Whippeta, už jsem to uměla. Jízda pokračovala okreskami k Berounce, v Dobřichovicích přes most, Řevnice, a odbočka do stoupání k památnému místu Skalka. Všichni dojeli a zaparkovali, kde to bylo možné. Po kontrole, případně i doplnění chladičů a prohlídce památek program stále nekončil.  zbývala návštěva veliké sbírky zemědělské techniky, a tím pro mě dva dny plné zážitků skončily.

—————

Zpět


Zbraslav 2016

/album/zbraslav-2016/p9040816-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040817-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040818-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040819-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040820-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040822-inet-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040825-a-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040827-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040828-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040829-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040830-jpg/

/album/zbraslav-2016/p9040831-jpg/

—————